Ja zero är halt igen, eller nu har han väl varit det i en månad igen. Vi var hos veterinären för två veckor sen och då fick han en behandling i ryggen och imorn ska mamma dit med honom igen så får vi se! Det betyder alltså att jag inte har tävlat något alls undee våren förutom 1 tävling.... Och är han inte bra imorn finns det risk för att jag i princip får ställa in alla sommarplaner med honom, dvs fälttävlan, träningsläger, meetings osv och det skulle vara sjukt tråkigt. Det kaaaaanske finns möjlighet att låna nån ponny någonstans men det är fortfarande inte lika roligt då som med zero..

Coppe sköter sig iallafall super och wanda och Coppe nollar klass efter klass! Hon ska tävla KM nu på söndag och eftersom jag inte kan tävla och försvara min klubbmästarvinst så får vi hoppas på att hon gör det. Vi tränade därför på omhoppningssvängar igår och det gick faktiskt otroligt bra, även fast det var maxade hinder och väldigt extrema svängar.

Nobben mår oxå bra, han är sjukt envis bara. Han har kliat sig lite men inte så värst mycket än faktiskt och vi hoppas det fortsätter så!

Innan jag avslutar måste jag bara visa ett par stigbyglar jag troligtvis kommer få, till Zero såklart. Jin stirrups, lila. Jag älskar verkligen sånna små detaljer. Jag hade ju t.ex. ett rosa pannband förr och det livade upp hela outfiten. Nu har jag rosa detaljer på sporrarna men det är inte nog, lila stigbyglar ska det bli!









Kommentera

Publiceras ej