Tänkte berätta vad som hänt med Zero, jo först i höstas var han lite jobbig och började helt plötsligt stanna på hinder mycket etc, och då fick han först vila i ca 2 veckor, sen åkte vi till veterinären och kollade upp honom. Det visade sig att han var väldigt stel och de masserade honom och sedan fick han åka hem och vila i 2 v sen åkte vi tillbaka igen och då fick han behandling i frambenen, och sen vila i 2 v igen och sen åkte vi dit och då fick jag rida lite och han var frisk! Nu håller jag på att sätta igång honom, alltså bygga upp muskler & kondition, så jag rider i ca 40 min varje dag och måste stå i lätt sits i traven & galoppen, och han måste gå fram ordentlig OCH i låg form. Liiite jobbigt är det, men i slutet av januari får jag börja rida som vanligt igen och även börja hoppa! Nu under tiden hoppar jag Coppe lite då & då och han går som en klocka! Superfin är han! Han hoppar runt som en jagvetintevad, han är verkligen jättefin och hoppar hur högt som helst! Men mer om Coppen senare. 

/W


Kommentera

Publiceras ej