Hej igen! Zero mår bättre och han är otroligt mjuk och fin, väldigt tjock bara eftersom ponnysarna sover utomhus nu. Jag trodde att zero skulle vara hemsk och stel att rida men det verkar som han har vilat sig i form och blivit mycket bättre, sen har jag även börjat variera bett lite oftare, vilket också gör så att han blir lite mjukare. Jag rider ca 3/4 dagar med tredelat gummibett och sen 3/4 dagar med rakt vanligt bett och ibland rider jag någon dag med kimbelwick. Vi ska även köpa hackamore så han kan få ridas bettlöst ibland, det är bra för hästar, men man ska absolut inte rida med hackamore om man är nybörjare eller inte kan något, hackamore är ett väldigt skarpt bett, skarpare än vanligt tränsbett, så därför ska man vara försiktig!

Copiad har kommit in i någon "jag är bäst och jag gör som jag vill, jag älskar min flock och jag bestämmer" fas då han är jättekaxig och på wandas senaste tävling kastade han sig framför hindrena och vägrade hoppa, så nu ska jag hoppa honom på torsdag eftersom vi åker till Söderhamn på meeting på fredag, eller ja jag åker ju bara med, jag får ju inte hoppa än.

Nobben har blivit duktigare och hans exem är 70000 gånger bättre. Han är dock jättefet, inte bara hans mage utan hela han. Vi tömkörde honom ut på grusvägarna idag och han var superduktig!

/W





Kommentera

Publiceras ej